دوره ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی در سال‌های اخیر دوره‌ MBA دانشگاه شهید بهشتی یا همان کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار بوده است. میزان متقاضیان و علاقمندان به این رشته آنقدر زیاد است که اساتید مراکز معتبر آموزشی مثل دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری دوره‌ ام بی این کرده‌اند. در واقع دوره ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی موازی دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی است که علاقمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

بیشتر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در کنار بسیاری از کارمندان و دانشجویانی که دوست دارند دانش مدیریتی و رهبری خود را در حوزه‌ی تخصصی خود افزایش دهند، جذب این دوره‌ها می‌شوند. اما پیش از آن باید ببینیم MBA چیست؟ چه سرفصل‌هایی را شامل می‌شود و چرا صاحبان کسب و کار تا این حد به تحصیل در این رشته علاقمندند.

ام بی ای ( MBA ) چیست؟

ام بی ای یکی از محبوب‌ترین رشته‌های کارشناسی ارشد مدیریت است. کارمندان این رشته را به شدت دوست دارند و هر روز به تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. هر سال هزاران نفر که در پی ارتقای شغلی هستند در دوره‌های مختلف ام بی ای ثبت نام می‌کنند. یکی از این دوره‌ها، دوره‌ ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی است. ام بی ای رشته‌ای است که دیدی کل نگر به دانشجویان آن می‌دهد. این رشته دیدی کلی نسبت به همه‌ی زوایای یک کسب و کار از بازاریابی و مالی گرفته تا حسابداری و … به شما می‌دهد. همچنین در این رشته علاوه بر دانش تخصصی مهارت‌های نرم اساسی مثل مهارت‌های رهبری را هم به دست می‌آورید.

دوره‌ ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی که با حضور مجرب‌ترین اساتید این حوزه برگزار می‌شود توانسته‌ است کارآفرینان و مدیران موفقی را پرورش دهد.

MBA مخفف کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (کسب و کار) است. برای اولین بار این رشته در سال 1908 در دانشگاه هاروارد (مدرسه کسب و کار هاروارد) معرفی شد. داشتن مدرک دوره MBA دانشگاه شهید بهشتی در رزومه‌تان به شما کمک می‌کند مزیت بیشتری برای کارفرمایان نسبت به سایرین داشته باشید. اما مزایای مدرک ام بی ای به همین جا ختم نمی‌شود شما می‌توانید دانش خود در حوزه‌ی کسب و کار را بسازید، شبکه‌ی کاری خود را گسترش دهید و چشم انداز شغلی و حقوقی خود را ارتقا دهید.

مخاطبین دوره‌ MBA؛ این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی دوره‌ MBA دانشگاه شهید بهشتی کسانی هستند که قبلا در رشته‌های مرتبط با تکنولوژی، صنعت، سلامت، حوزه‌های عام المنفعه و رسانه فعالیت کرده‌اند. همچنین کسانی که در رشته‌های مالی و مشاوره تحصیل کرده‌اند.

بنابر آمار سازمان GMAC انگیزه‌ی اصلی کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، بهبود کیفیت زندگی، توسعه‌ی ظرفیت فردی، افزایش درآمد، کسب دانش در حوزه‌ی کسب و کار و افزایش شبکه‌های ارتباطی است. البته این تنها بخشی از مزایای دوره‌ MBA است.

اهداف اصلی دانشجویان برای شرکت در دوره MBA دانشگاه شهید بهشتی
اهداف اصلی دانشجویان برای شرکت در دوره MBA دانشگاه شهید بهشتی

با این حال مهم نیست پیشینه‌ی تحصیلی شما چیست، اگر بخواهید مهارت‌های مدیریتی را بیاموزید و شغل خود را ارتقا دهید، رشته‌ی MBA گزینه‌ی مناسبی برای شماست. چه بخواهید کسب و کار خود را شروع کنید، یا در کسب و کار فعلی خود رشد کنید، یا شغل، صنعت یا مکان فعالیت خود را تغییر دهید، دوره‌ MBA دانشگاه شهید بهشتی به شما کمک می‌کند.

دوره MBA دانشگاه شهید بهشتی فقط برای بهبود شغلی دانشجویان طراحی نشده است بلکه تجربه‌ای است که زندگی شما را تغییر می‌دهد.

محتوای آموزشی گرایش های دوره MBA

رشته‌ی ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی گرایشات مختلفی دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1. MBA گرایش مدیریت عمومی یا مدیریت کسب و کار

ام بی ای گرایش مدیریت عمومی بسیار محبوب است و مهارت‌هایی مثل تفکر انتقادی، حل مسئله، مدیریت ریسک را آموزش می‌دهد. این مهارت‌ها به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا بتوانند مشاغل مدیریتی و اجرایی در سازمان‌های مختلف را به دست بیاورند.

از جمله سرفصل‌هایی که در این رشته می‌خوانید می‌توان به پیشرفت حرفه‌ای، تحلیل کسب و کار، مدیریت پروژه و کیفیت، مدیریت بازاریابی، اقتصاد برای مدیران، رفتار سازمانی و … اشاره کرد.

2. ام بی ای گرایش بازاریابی

ام بی ای گرایش بازاریابی برای کسانی که علاقمند به حوزه‌ی مدیریتی یا اجرایی در حوزه‌ی بازاریابی هستند مناسب است. اگرچه مهارت‌ها و سرفصل‌های ام بی ای بازاریابی مشابه ام بی ای عمومی است اما تاکید بیشتری بر توسعه‌ی مهارت‌های مرتبط با بازار می‌کند.

موضوعات اصلی این رشته تحقیق در بازار، برندینگ، مدیریت تبلیغات، توسعه‌ی محصول، بازاریابی دیجیتال و … است. بعدا از فارغ التحصیلی دانشجویان می‌توانند در سمت‌های مدیر بازاریابی، محقق بازار یا مدیر فروش فعالیت کنند.

3. ام بی ای گرایش مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی یکی از محبوب‌ترین گرایشات ام بی ای است. مدرک ام بی ای به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را در حوزه‌ی منابع انسانی افزایش دهند و درک بهتری از فرایند، استراتژی و سایر موضوعات مرتبط با کسب و کار داشته باشند.

مهم‌ترین سرفصل‌های ام بی ای گرایش مدیریت منابع انسانی شامل رفتار سازمانی، مذاکره، قوانین کسب و کار، مدیریت مالی و … است.

4. ام بی ای گرایش کارآفرینی

ام بی ای گرایش کارآفرینی برای هر کسی مناسب نیست. اگر سعی دارید کسب و کار خود را شروع کنید باید بسیار جاه طلب و باپشتکار باشید و علاقمند به پذیرش مسئولیت‌های بزرگ باشید.

در این گرایش علاوه بر موضوعات مدیریت عمومی کسب و کار، دروسی مانند خلاقیت در کسب کار، ایده‌های اجرای استارتاپ، پایدار کردن استارتاپ، مدیریت منابع، استراتژی‌های کارآفرینانه، طراحی محصول و بازاریابی هم تدریس می‌شود.

دانشجویان این رشته بعد از فارغ التحصیلی شرکت خود را تاسیس می‌کنند یا با مهارت‌های جدیدی که کسب کرده‌‌اند سعی می‌کنند استارتاپی که دارند را بهتر مدیریت کنند. اگر می‌خواهید برای شرکت دیگری کار کنید، می‌توانید مشاغل مختلفی برعهده بگیرید؛ برای مثال مشاوره‌ی مدیریت، مدیر ارشد محصول، مدیر ارشد اجرایی.

هزینه‌ی دوره‌ ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

هزینه‌ی دوره‌ی ام بی ای چقدر است؟ بسته به این که در چه دوره‌ای شرکت کنید، دوره زیر نظر چه ارگانی برگزار شود، مدرسان و اساتید آن چه کسانی باشند، دوره آنلاین باشد یا حضوری، و تعداد ساعت‌های دوره چقدر باشد، هزینه‌ی دوره‌ی ام بی ای متفاوت است.

شرایط شرکت در دوره‌ ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

مزیت دوره MBA دانشگاه شهید بهشتی در این مرکز این است که لازم نیست حتما مدرک کارشناسی داشته باشید یا در آزمون ورودی پذیرفته شوید. البته برای متقاضیانی که مدرک کارشناسی ندارد، مصاحبه‌ای در نظر گرفته شده تا در صورت پذیرش در این مصاحبه و داشتن رزومه‌ی مدیریتی بتوانند در این دوره شرکت کنند.

مدرک ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

دنیای کسب و کار، برای کسانی که می‌خواهند کارهای بزرگ بکنند و از ریسک کردن و مسئولیت پذیری نمی‌ترسند، دنیای جذابی است. چه بخواهید در یک سازمان بین المللی کار مدیریت انجام دهید یا کسب و کار خودتان را شروع کنید، داشتن مدرک ام بی ای به شما کمک می‌کند:

  • دانش خود را توسعه دهید
  • مهارت‌های خود را تقویت کنید
  • افرادی در حوزه‌ی کسب و کار و کارآفرینی مثل خود پیدا کنید
  • یاد بگیرید چطور کسب و کارها را از زوایای مختلف ببینید

4 مزیت شرکت در دوره ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی

1. مهارت‌های سخت و نرم انتقادی

احتمال بارزترین، مزیت مدرک ام بی ای این است که می‌توانید مهارت‌های سخت و نرم مختلفی در حوزه‌ی کسب و کار به دست آورید.

مهارت‌های سخت که تکنیکی‌تر است در سال اول در مدرسه کسب و کار آموزش داده می‌شود. این مهارت‌ها شامل ساخت و ارزیابی وضعیت‌های مالی، خلق استراتژی‌های بازاریابی براساس است شاخص‌های کلیدی عملکرد و تحقیق بازار و جمع‌آوری و پردازش و آنالیز و تحلیل داده برای تصمیمات در حوزه کسب و کار است.

مهارت‌های نرم شامل ویژگی‌هایی است که در همه‌ی مشاغل به کار می‌آیند، این ویژگی‌ها و مهارت‌ها شامل رهبری، مدیریت، همدردی، مدیریت زمان و پروژه و تفکر استراتژیک و خلاق است. کسانی که در حوزه‌ی کسب و کار فعالیت می‌کنند باید هر دو مهارت را بیاموزند.

دوره ام بی ای همه‌ی این مهارت‌هایی که در کسب و کار لازم است را به شما می‌آموزد.

2. توسعه‌ی چشم انداز شغلی

یکی دیگر از مزایای اخذ مدرک ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی، توسعه‌ی چشم انداز شغلی است نه تنها با این مدرک مهارت‌های بیشتری می‌آموزید که شما را برای نقش‌ها و مسئولیت‌های بعدی آماده می‌کند بلکه بسیاری از شرکت‌ها دنبال افرادی می‌گردند که در رشته‌ی ام بی ای تحصیل کرده باشند.

داشتن مدرک ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی به شما کمک می‌کند در فرآیندهای شغلی و استخدامی جلوتر از بقیه باشید.

3. افزایش درآمد

علاوه بر توسعه‌ی چشم انداز شغلی خود با اتکا به مدرک ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی می‌توانید حقوق و درآمد خود را افزایش دهید. اگر چه ممکن است شرکت در دوره ام بی ای دانشگاه شهید بهشتی برای شما هزینه داشته باشد اما بازگشت سرمایه‌ی آن برای شما خیره کننده است.

4. توانایی حل چالش‌های کسب و کار در جهان واقعی

بعد از فارغ التحصیلی در رشته MBA می‌توانید از پس چالش‌های پیچیده در محیط کار بربیایید. ام بی ای مهارت‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا در زمان مواجهه با مشکلات بتوانید به شکل استراتژیک عمل کنید.

در بسیاری از دوره‌های آموزشی شرایط پیچیده‌ی یک کسب و کار را برای آن‌ها ترسیم می‌کنند و فرد باید بتواند چالش‌های کار را پشت سر بگذارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *